با پارچه گیپور مجلسی چه لباس هایی بدوزیم؟
نوشته شده توسط : afra

با پارچه گيپور مجلسي چه لباس هايي بدوزيم؟

پارچه گيپور مجلسي در دسته پارچه هاي توري قرار دارد اما يک تور متفاوت است که معمولا کاملا ساده و بدون تزئينات براي دوخت يک لباس مجلسي کافي خواهد بود. اين پارچه دوست داشتني در طرح ها و رنگ هاي مختلفي موجود است. در ادامه مطلب بيشتر با ويژگي ها و کاربردهاي آن آشنا خواهيد شد.

با پارچه گيپور مجلسي چه لباس هايي بدوزيم؟

پارچه هاي مجلسي دنياي خاص و منحصر به فرد خود را دارند. اين پارچه هاي زيبا که معمولا با سنگ ها و منجوق هاي مختلف تزئين مي شوند تا در مهماني هاي شبانه بدرخشند، در دسته پارچه هاي لوکس و نفيس قرار مي گيرند. خانم ها معمولا ترجيح مي دهند با اين پارچه هاي پر زرق و برق لباس هايي بلند با الگويي ساده بدوزند. البته بايد در نظر داشت اين پارچه هاي براق همواره مورد توجه همه خانم ها نيستند. بسياري از خانم ها که به استايلي هاي ساده علاقه دارند، در ميان پارچه هاي مجلسي نيز پارچه هايي ساده و مات را مي پسندند. پارچه گيپور مجلسي جديد آن پارچه اي است که ما به اين خانم ها پيشنهاد مي کنيم.

به طور کلي بيشتر پارچه هاي مجلسي جزو پارچه هاي توري هستند. در زمينه بيشتر اين پارچه ها از تورهاي مختلف استفاده مي شود و با ايجاد تزئينات خاص روي اين پارچه ها، يک تور ساده تبديل به پارچه اي شيک و زيبا مي شود. پارچه گيپور مجلسي نيز در دسته پارچه هاي توري قرار دارد اما يک تور متفاوت است که معمولا کاملا ساده و بدون تزئينات براي دوخت يک لباس مجلسي کافي خواهد بود. اين پارچه دوست داشتني در طرح ها و رنگ هاي مختلفي موجود است. بيشترين کاربرد پارچه گيپور سفيد در طراحي لباس عروس است. هرچند مي توانيد از آن براي دوخت لباس عقد و حتي مانتو عروس نيز استفاده نماييد. در ادامه اين مطلب قصد داريم شما را به طور کامل با پارچه گيپور مجلسي و کاربردهايش آشنا کنيم. در نتيجه اگر به دنبال قيمت پارچه گيپور هستيد يا نمي دانيد با آن چه لباس هايي بدوزيد، توصيه مي کنيم مطالعه ادامه اين مطلب را از دست ندهيد.

پارچه گيپور مجلسي چيست؟

همانطور که اشاره شد، پارچه گيپور مجلسي در دسته پارچه هاي توري قرار مي گيرد اما زمينه اي از تور ندارد. در طراحي اين پارچه، اشکالي مانند گل و برگ که با الياف ترکيبي ساخته شدند با ظرافتي بي نظير به هم وصل مي شوند. به اين ترتيب يک پارچه توري شکل مي گيرد. در گذشته اين پارچه با الياف ابريشمي و به صورت دستي توليد مي شد. با رشد صنعت نساجي و توليد الياف مصنوعي بسيار متنوع، تنوع پارچه گيپور مجلسي جديد نيز افزايش يافت. شما مي توانيد اين تنوع را هم در جنس الياف و هم در طرح هاي فوق العاده اين پارچه مشاهده نماييد. زير دست پارچه گيپور لطيف اما کاملا برجسته است. قيمت پارچه گيپور با توجه به فاکتورهاي مختلف مي تواند کاملا متفاوت باشد. اما به طور معمول اين پارچه در مقايسه با ساير پارچه هاي مجلسي، قيمتي مناسب و مقرون بصرفه دارد.

با پارچه گيپور مجلسي چه لباس هايي بدوزيم؟

همانطور که از ظاهر اين پارچه پيداست، کاملا بدن نما است و بايد براي استفاده از اين پارچه از يک پارچه آستر مناسب استفاده نماييد. براي انتخاب آستر مناسب به شما پيشنهاد مي کنيم به رنگ اصلي پارچه گيپور توجه کرده و بر اساس آن انتخاب نماييد. يعني براي پارچه گيپور سفيد، پارچه آستر سفيد بسيار مناسب است. براي پارچه گيپور مشکي مي توانيد از رنگ مشکي يا آستري با رنگ پوست بدن استفاده نماييد. به اين ترتيب لباس مجلسي شما جلوه خاص تري پيدا خواهد کرد. پارچه گيپور مجلسي کشساني ندارد و در نتيجه براي دوخت لباس هاي تنگ چندان مناسب نيست. هرچند اين پارچه کاملا منعطف است و شما را در طراحي لباس محدود نمي کند. با اندکي خلاقيت مي توانيد با اين پارچه زيبا و دوست داشتني، لباس هايي خاص و جذاب براي خود بدوزيد.

پارچه گيپور مجلسي چه ويژگي هايي دارد؟

با پارچه گيپور مجلسي چه لباس هايي بدوزيم؟

پارچه گيپور مجلسي پارچه اي خاص و متفاوت است که مي تواند استايلي خيره کننده در مهماني هاي مختلف براي شما بسازد. اين پارچه ويژگي هاي منحصر به فردي دارد و به دليل وجود همين ويژگي ها تا اين حد مورد توجه طراحان قرار گرفته است. در ادامه قصد داريم هر چه بيشتر و به صورت جزئي به بررسي اين ويژگي ها بپردازيم. در نظر داشتن اين ويژگي ها مي تواند به شما در ارزش گذاري و تعيين قيمت پارچه گيپور نيز کمک کند.

پارچه گيپور مجلسي تنوع بالايي دارد

براي دوخت لباس مجلسي نياز نيست مدل هاي پيچيده و سخت انتخاب کنيد. تنها کافي است يک پارچه خوب و زيبا پيدا کنيد. پارچه گيپور مجلسي جديد يکي از بهترين انتخاب هاي ممکن براي دوخت لباس مجلسي است. زيرا اين پارچه از نظر طرح و رنگ تنوع بي نظيري دارد. هر رنگي که بخواهيد با طرح هاي هندسي و گل و حاشيه هاي مختلف را مي توانيد در ميان مدل هاي مختلف اين پارچه مشاهده کنيد. گل هاي ريز و درشت اين پارچه و طرح هاي هندسي متنوع آن را اگر بتوانيد به دقت روي يک مدل لباس ساده اجرا کنيد، خواهيد ديد لباسي شيک و زيبا متناسب با سليقه خود داريد.

اين پارچه جلوه اي مات دارد

پارچه هاي مجلسي معمولا با کمک الياف لمه يا سنگ دوزي و پولک، ظاهري براق و درخشان دارند. اما بعضي از خانم ها ترجيح مي دهند براي لباس مجلسي پارچه اي مات انتخاب کنند. پارچه گيپور مجلسي جديد جزو پارچه هايي است که مي توانيد با توجه به طراحي خاص و ظاهر ماتي که دارد همان پارچه اي باشد که به دنبال آن هستيد. پارچه گيپور سفيد يکي از بهترين گزينه ها براي دوخت لباس فرماليته و پيراهن عقد است.

پارچه گيپور مجلسي بسيار کاربردي است

پارچه هاي مجلسي معمولا کاربرد محدودي دارند و در بيشتر مواقع تنها براي دوخت پيراهن هاي مجلسي ساده يا پرنسسي به کار مي روند. اما شما مي توانيد با پارچه گيپور مجلسي جديد لباس هاي مختلفي براي خود طراحي نماييد. اين پارچه براي دوخت انواع پيراهن مجلسي، پيراهن هاي عروسکي، کژوال و شوميز بسيار مناسب است. شما حتي مي توانيد از اين پارچه براي تزئين لباس هاي مختلف و مانتو استفاده نماييد.

اين پارچه هرگز قديمي نمي شود

يکي از قديمي ترين پارچه هاي مجلسي و تزئيني، پارچه گيپور است. شما احتمالا اگر کمد مادربزرگتان را نگاهي بيندازيد، احتمالا يک لباس با اين پارچه پيدا خواهيد کرد. اين پارچه مات با زمينه اي ساده اي که دارد، مي تواند تا سال ها لباسي باشد که در هر مناسبتي بپوشيد. با توجه به سادگي اين پارچه، مي توانيد با آن استايلي کلاسيک و هميشگي داشته باشيد.

نگهداري از پارچه گيپور مجلسي آسان است

به طور کلي نگهداري از پارچه هاي مجلسي دشوار است زيرا اين پارچه ها تزئيناتي همچون سنگ و پولک دارند. براي شستشوي اين پارچه هاي کار شده نياز خواهيد داشت که از خشکشويي کمک بگيريد و يا با دست در منزل بشوييد. اما بد نيست بدانيد نگهداري از پارچه گيپور به عنوان يک پارچه مجلسي بسيار آسان است. زيرا اين پارچه هيچ تزئيناتي ندارد و به دليل بافت و جنسي که دارد، دوام آن بالا است. البته اگر گيپور شما ظريف باشد، توصيه مي شود حتما آن را با دست بشوييد. اما براي مدل هاي ضخيم تر تنها کافي است آن را به تنهايي درون ماشين لباسشويي قرار دهيد.

قيمت پارچه گيپور بسيار مناسب است

يک فاکتور تعيين کننده در زمان خريد پارچه مجلسي، قيمت آن است. قيمت پارچه گيپور به فاکتورهاي مختلفي بستگي دارد. به عنوان مثال کشور توليد کننده آن مي تواند در تعيين قيمت اين پارچه موثر باشد. علاوه بر اين، يک طرح خاص از پارچه گيپور مجلسي جديد مي تواند قيمتي بيشتر از مدل هاي قديمي تر داشته باشد. اما به طور کلي مي توان گفت قيمت پارچه گيپور در مقايسه با ساير پارچه هاي مجلسي بسيار مناسب و مقرون بصرفه است.

با پارچه گيپور مجلسي چه لباس هايي مي توان طراحي کرد؟

با پارچه گيپور مجلسي چه لباس هايي بدوزيم؟

همانطور که اشاره کرديم، پارچه گيپور مجلسي يکي از متفاوت ترين پارچه هاي مجلسي موجود در بازار است که خانم هاي ساده پسند و طرفدار مد علاقه زيادي به آن دارند.

پيراهن دکلته با پارچه گيپور مجلسي

يکي از محبوب ترين مدل هاي پيراهن مجلسي، پيراهن دکلته ساده است. اين پيراهن معمولا به صورت کاملا بلند و در بعضي موارد با دامن هاي دنباله دار طراحي مي شود. پارچه گيپور مجلسي جديد يکي از بهترين گزينه ها براي دوخت اين مدل پيراهن است. مخصوصا که حالت ريزش دار آن باعث مي شود لباس بر تن شما بنشيند. فرم ريزش دار اين پارچه براي طراحي دامن هاي دنباله دار و بلند نيز بسيار مناسب است. حتي شما مي توانيد با اين پارچه شنل يا آستين هاي بلند شنلي نيز براي پيراهن خود طراحي کنيد. آستين کلوش يکي از زيباترين مدل هايي است که مي توانيد با اين پارچه اجرا نماييد.

پيراهن ماکسي کوتاه با پارچه گيپور مجلسي

پارچه گيپور مجلسي کشساني چنداني ندارد در نتيجه براي دوخت لباس هاي تنگ توصيه نمي شود. اما در نهايت اين پارچه انعطاف کافي براي دوخت لباس هاي ماکسي دارد. براي طراحي چنين لباس هايي بهتر است آن را اندکي گشاد و آزاد بدوزيد. در طراحي لباس هاي مجلسي کوتاه، مدل يقه و آستين مي تواند بسيار موثر باشد. اگر از يک آستر مناسب براي دوخت اين پارچه استفاده کنيد، خواهيد ديد مي توانيد يقه هاي بسيار متنوع مانند انگليسي را با آن بدوزيد. طراحي يک آستين سه ربع کلاسيک يا آستين هاي گشاد و مدل دار که اخيرا ترند شدند، به پيراهن کوتاه شما جلوه خاص تري مي دهد. فراموش نکنيد که اين پارچه مجلسي مات را به خانم هاي جوان و طرفدار ساده پوشي توصيه مي کنيم. در نتيجه اضافه کردن آيتم هاي مد روز مانند پاپيون در طراحي لباس مي تواند استايل شما را جذاب تر نمايد.

پارچه گيپور مجلسي و انواع شوميز زنانه

شوميز را مي توان به عنوان يکي از کاربردي ترين و متنوع ترين لباس هاي زنانه در نظر گرفت. شوميزهاي مجلسي را مي توانيد در موقعيت هاي مختلف با انواع شلوار و دامن ست کنيد و به اين ترتيب استايلي جديد و جذاب داشته باشيد. يک شوميز با پارچه گيپور مجلسي جديد مي تواند براي شما در مجالس خاص همراه با دامن يا کت و شلوار، استايلي شيک و زيبا بسازد. در مهماني ها مي توانيد آن را با دامن هاي پارچه اي ست کنيد. حتي در بعضي از مناسبت ها مانند يک دورهمي دوستانه، اين شوميز با شلوار جين نيز ست مي شود.

دامن هاي شيک با پارچه گيپور مجلسي

يکي ديگر از کاربردهاي پارچه گيپور مجلسي جديد در طراحي دامن هاي شيک و مجلسي است. شما مي توانيد با اين پارچه دامن هاي ماکسي يا  A LINE طراحي کنيد. اگر قد آستر دامن خود را از قد دامن کمتر در نظر بگيريد، ظاهري جذاب تر به خود مي گيرد. اين دامن ها را مي توانيد با انواع تاپ، شوميز و کت هاي ساده براي مهماني هاي مختلف بپوشيد.

پارچه گيپور مجلسي يک خرجکار زيبا

پارچه پارچه گيپور مجلسي را مي توانيد با پارچه هاي مختلفي ترکيب کنيد و همين نکته مي تواند جزو نکات قوت اين پارچه باشد. در واقع اين پارچه هم در استايل مجلسي و هم در استايل کژوال و روزمره کاربردي است. در نتيجه طيف پارچه هايي که مي توانيد با آن ترکيب کنيد، بسيار متنوع است. انواع پارچه کرپ مانند کرپ باربي و مازراتي در اين ليست قرار دارند. حتي شما مي توانيد براي داشتن يک شوميز يا پيراهن شيک، پارچه گيپور مجلسي را با پارچه حرير يا کرپ حرير ترکيب کنيد. براي استفاده از اين پارچه در استايل کژوال، حتي مي توانيد آن را به پارچه لينن و شانتون اضافه کنيد. اين ترکيب پارچه هاي مختلف باعث مي شود پارچه گيپور جلوه بيشتري در استايل شما پيدا کند.

چطور از پارچه گيپور مجلسي مراقبت کنيم؟

بايد در نظر داشته باشيد اين پارچه به عنوان يک پارچه توري شناخته مي شود. در نتيجه حساس و ظريف است و احتمال نخ کش شدن يا پاره شدن آن در زماني که در معرض وسايل تيز قرار مي گيرد، بيشتر است. براي شستشوي آن نيز توصيه مي شود حتما از شوينده هاي ملايم استفاده کنيد. مواد حاوي سفيد کننده حتي به پارچه گيپور سفيد نيز آسيب مي زند و ممکن است رنگ آن را زرد کند. از چنگ زدن اين پارچه بپرهيزيد زيرا الياف نازک آن ممکن است در فرآيند چنگ زدن و چلاندن آسيب ببيند. اين پارچه پس از شستشو ممکن است اندکي سنگين شود. بهتر است آن را به صورت پهن شده روي يک سطح صاف خشک کنيد.

منبع : با پارچه گيپور مجلسي چه لباس هايي بدوزيم؟





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: